شبکه اجتماعی پارسی زبانانپارسی یار

پيام

تسبیح دیجیتال
+ *#معرفي_کتاب* موکب آمستردام «موکب آمستردام»، خرده‌روايت‌هايي است از زائران دوردست سيدالشهدا؛ زائراني که از اروپا به مقصد زيارت پياده‌ي امام حسين رهسپار شده‌اند.
زائراني که امام حسين را نه در کربلا و نجف و قم و مشهد و...، بلکه در قلب اروپا يافته‌اند، و دريافته‌اند که عشق حسين(ع) زمين و زمان و مکان نمي‌شناسد و چه بخواهي و چه نخواهي عالم‌گير خواهد شد. فقط بايد خود را به اين درياي عظيم سپرد تا به ساحل آرامش رسيد. «موکب آمستردام» دومين گام و تلاش پس از کتاب موفق پادشاهان پياده است که در کمتر از يک‌سال به چاپ پنجم رسيد.
بهزاد دانشگر، در اين کتاب در تلاش است با به تصوير کشيدن عشق زائران امام حسين(ع)، روايتي از تلاش آنان براي فدا شدن در مسير سيدالشهدا را براي مخاطبان تصوير کند.
اين کتاب تلاشي براي است براي بازنمايي خرده روايت‌هايي هرچند کوتاه و ناقص از عشق و ارادت کساني که به هر نحوي در اين آيين باشکوه حضور دارند؛ چه به شکل ميهمان يا ميزبان، چه از راه دور يا نزديک. زائراني که خود را گم کرده‌اند و تازه در کربلا، خود را مي‌يابند و آن‌جاست که درک مي‌کنند اين حسين کيست که عالم همه ديوانه اوست...
بهزاد دانشگر درباره چرايي پرداختن به روايت اين دسته از افراد مي‌گويد: «سال قبل و هنگامي که در حال شنيدن روايت‌هاي پادشاهان پياده بوديم به گروهي برخورديم که از اروپا آمده بودند. گروهي شامل هزار زائر زن و مرد با مليت‌هاي مختلف که با سختي‌ها و مشکلات اما در عين حال شيرين، خودشان را به اجتماع زائران اربعين رسانده بودند.
در فرصت کوتاهي که داشتيم چند روايت کوتاه از بعضي مسافران اين گروه شنيديم و روايت کرديم اما به مرور فهميديم نسبت اين گروه با اربعين فقط در همين چند روز خلاصه نشده و از اساس، مبناي تشکيل اين گروه تلاش براي تبليغ و معرفي زيارت اربعين است و خدمت‌رساني به مردم مشتاقي که به خاطر حضور در کشورهاي اروپايي، با سختي‌هايي دوچندان براي سفر به کربلا مواجهند»
موکب آمستردام/بهزاد دانشگر/انتشارات عهد مانا/136 صفحه
ممنون مهربون @};-
جالبه انگار:)
* کميل *
اينم قشنگ بود ، کتاب بعدي لطفا :)
http://emozionante.parsiblog.com/Old/Feeds/ خواهش ميکنم:)
http://maysan.parsiblog.com/Old/Feeds/ آره :)
http://hizbolah.parsiblog.com/Old/Feeds/ به زودي
mp3 player شوکر
غزل صداقت
رتبه 36
68 برگزیده
3929 دوست
فهرست کاربرانی که پیام های آن ها توسط دبیران مجله پارسی یار در ماه اخیر منتخب شده است.
برگزیدگان مجله ارديبهشت ماه
vertical_align_top