شبکه اجتماعی پارسی زبانانپارسی یار

پيام

درب کنسرو بازکن برقی
+ #معرفي_کتاب دعبل و زلفا اين اثر روايتي عاشقانه از آشنايي و زندگي پر فراز و نشيب دعبل خزاعي، شاعر اهل بيت(ع) و همسر با ايمانش زلفاست.
در اين کتاب، مقاطعي از زندگي دعبل در زمان امام موسي کاظم (ع) و امام رضا (ع) به صورت داستاني کنکاش شده است؛ عشق ميان او و زلفا، بستري جذاب براي ماجراهاي فراوان اين رمان است که تلاش دارد بر اساس داده هاي تاريخي به بازسازي و بازآفريني ماجراها و حوادث بپردازد.
در اين کتاب، ضمن داستان عاشقانه‌اي که روايت مي‌شود و فراز و فرودهايي که شاعر آزاده و شجاعي چون دعبل در دربار بني‌عباس براي رسيدن به محبوب خود با آن مواجه است، سخن از اشتياق محبان موسي بن جعفر(ع) از جمله دعبل براي ديدار امامشان و رنج فراق ايشان براي ياران مي‌شود؛ اما ديدار ايشان که در زندان هارون محبوس است، به سادگي ميسر نيست.
از بخش‌هاي خواندني کتاب لحظاتي است که داستان به زندگي موسي بن جعفر(ع) و فرزندشان علي بن موسي الرضا(ع) کشيده مي‌شود. يکي از زيباترين قسمت‌هاي کتاب «دعبل و زلفا» روزنه‌اي است که نويسنده از آن ما را به تماشاي اتاقکي مي‌برد که «مرکز جهان است».
بارها خوانده و شنيده‌ايم که سالهاي پاياني عمر حضرت موسي بن جعفر(ع) در زندان‌هاي مخوف بني عباس گذشت، «دعبل و زلفا» اين زندان‌ها را مقابل چشمانمان ترسيم مي‌کند و ما را در حسرت اصحاب نزديک آن امام عزيز که شيفته و تشنه ديدارش بودند، شريک مي‌کند:«... ببينيد از اين روزنه اتاقکي پيداست به وسعت آسمان و زمين.
بياييد ببينيد: ابوالحسن در سجده است. او مرکز جهان است. اين را باور دارم»(ص 167 کتاب).
*کاش عاشقانه ترين و سوزناک ترين شعرت را براي زنداني بغداد و خاندان پاکش مي سرودي! عاشقانه ها فراوان اند و اين قسم عاشقانه که من دوست دارم ، اندک. تو شاعر اهل بيتي . بر پيشاني ات بنويس " تمام فکر و ذکرم وقف شد براي ابد بر محمد و آل محمد". من نيز افتخار مي کنم که در خدمت شاعر دل سوخته ي اهل بيت باشم.*
دعبل و زلفا/مظفر سالاري/ 332 صفحه
سلام:) اين کتاب خيلي قشنگه توصيه ميکنم دوستاني که نخوندن حتما بخونيد:)
هما بانو
ممنون غزل جان.. کنجکاو شدم کتاب رو تهيه کنم و بخونم :) @};-
{a h=roozayebarani}Baran{/a} اوهوم :)
قلمدون
اين کتاب خيلي زيباست و من از نمايشگاه کتاب رضوي در مشهد مقدس خريدم ، مسابقه هم شرکت کردم که مثل هميشه هيچ چيز برنده نشدم :D
هما بانو
{a h=qalamdoon}قلمدون{/a} اي جاااااان :) :)
{a h=khckdk}غزل صداقت{/a} چه کتاباي خوبي معرفي مي‌کنينا :) @};-
{a h=qalamdoon}قلمدون{/a} :) :)
http://rayeheentezar96.parsiblog.com/Old/Feeds/ سلام :)@};-
http://banoyedashteroya.parsiblog.com/Old/Feeds/ خواهش ميکنم. خواستين اينترنتي بخرين بگين بهتون لينک تخفيف بدم:دي
http://qalamdoon.parsiblog.com/Old/Feeds/ :دي
http://emozionante.parsiblog.com/Old/Feeds/ کتاباي خوبو بايد معرفي کرد :)
*زهرا.م
بالاخره خوندمش :) عالي بود
ساعت ویکتوریا
غزل صداقت
رتبه 36
68 برگزیده
3929 دوست
فهرست کاربرانی که پیام های آن ها توسط دبیران مجله پارسی یار در ماه اخیر منتخب شده است.
برگزیدگان مجله ارديبهشت ماه
vertical_align_top