شبکه اجتماعی پارسی زبانانپارسی یار

پيام

تسبیح دیجیتال
+ #معرفي_کتاب #خاطرات_سفير نيلوفرشادمهري کتاب «خاطرات سفير» به روايت نيلوفر شادمهري با نگارشي صميمي و ساده، خواننده را به خوابگاهي در پاريس مي‌برد و او را با رويدادها، تجربه‌ها و خاطراتش شريک مي‌کند.
خاطرات دختر مسلماني که در کشور فرانسه، هرچند براي ادامه‌ تحصيل در مقطع دکتري حضور دارد اما براي دفاع از حقيقت اسلام سفير شده است.
مواجهه‌ او با آدم‌هاي مختلف و اتفاقات متفاوت اين خاطرات را جذاب‌تر مي‌کند، از قبول نشدنش در بهترين دانشگاه فرانسه تنها به دليل حجابش و دست ندادن با سرشناس‌ترين استادان مرد تا برگزاري دعاي عهد در اتاق خوابگاه و خواندن دعاي کميل براي «يک سليم النفس».
شادمهري در مقدمه‌اي که بر کتاب خاطرات خود نوشته است، ماجراي نوشتن اين خاطرات را اينگونه بيان مي‌کند: «القصه! به‌عنوان دانشجوي ممتاز، موفق به دريافت بورس دوره دکترا در رشته طراحي صنعتي شدم. علاقه شخصي و بررسي‌هاي مطالعاتي پيرامون موضوع رساله‌ام من را در انتخاب کشور فرانسه مطمئن‌تر کرد و سرانجام راهي پاريس شدم.
پايم که رسيد به فرانسه، با اولين رفتارها و سؤال‌هايي که درباره حجابم مي‌شد و به‌خصوص درباره وضعيت و شرايط ايران، متوجه شدم آنجا کسي من را نمي‌بيند. آن‌ که آن‌ها مي‌ديدند و با او سر صحبت را باز مي‌کردند يک مسلمان ايراني بود؛ نه نيلوفر شادمهري. آن‌ها چيز زيادي از ايران نمي‌دانستند. اگر بخواهم دقيق‌تر بگويم، شناختي که از ايران داشتند فاصله زيادي حتي با واقعيت داشت؛ چه رسد به حقيقت و من شدم «ايران»!
من بايد پاسخگوي همه نقاط قوت و ضعف ايران مي‌بودم. انگار من مسئول همه شرايط و وقايع بودم. چاره‌اي نبود و البته از اين ناچاري ناراضي هم نبودم. من ناخواسته واسطه انتقال بخشي از اطلاعات شده بودم و اين فرصتي بود تا آن‌طور که بايد و شايد وظيفه‌ام را انجام دهم. تصميم گرفته شده بود!
من سفير ايران بودم و حافظ منافع کشورم و مردمش...»
خاطرات سفير/نيلوفر شادمهري/ 224 صفحه/ انتشارات سوره مهر
عالي
{a h=emozionante}.: فاطمه بانو :.{/a} @};-
خيلي کتاب خوبيه. من يکي دو ماه قبل خواندم. بنظرم خوبه هر خانم مسلماني اين کتاب رو بخونه.
{a h=Modir}سيدمحمدرضا فخري{/a} و حتا غير مسلمان :)
جالبه... ميخرم
{a h=maysan}در انتظار آفتاب{/a} :)
خيلي کتاب خوبي بود. ممنون از معرفي‌ش. توصيه مي‌کنم دوستان حتما بخونن @};-
{a h=goldenrose}دهکده موسيقي{/a} :)
{a h=emozionante}.: فاطمه بانو :.{/a} خدا رو شکر که مفيد بود:)
اين و خريدم ولي کيه که وقت کنه بخونه:)
{a h=maysan}در انتظار آفتاب{/a} روزي ده دقيقه
{a h=maysan}در انتظار آفتاب{/a} تنبل خان
کتاب خيلي قشنگيه من خوندمش
{a h=djalireza}||عليرضا خان||{/a} تنبل خانوم‌مB-)
??.الي.??
منم کتابشو خوندم قشنگه
mp3 player شوکر
غزل صداقت
رتبه 36
68 برگزیده
3929 دوست
فهرست کاربرانی که پیام های آن ها توسط دبیران مجله پارسی یار در ماه اخیر منتخب شده است.
برگزیدگان مجله ارديبهشت ماه
vertical_align_top